Spelregels

Mark en Hans Het doel van Cijferstorm is het wegspelen van alle kaarten met behulp van de basisbewerkingen optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en “de haakjes”
Selecteer bij aanvang de speeltijd (180 s of 360s) en het speelniveau.
Je kunt twee speeltijden en vier levels kiezen.
Indien alle kaarten zijn weggespeeld heb je gewonnen en krijg je 5 punten. Daarnaast krijg je ook bonuspunten voor de overige seconden.
Je moet minimaal twee kaarten per beurt gebruiken en maximaal vier kaarten per beurt.
Speeltijd: er zijn twee verschillende speeltijden te selecteren
Levels: er zijn vier levels, easy, (kaarten tot en met 10), intermediate (kaarten tot en met 15), advanced (kaarten tot en met 25) en expert (kaarten tot en met 50)


Betekenis van de buttons:
Settings: instellen van het level en de speeltijd
Your Target: het te behalen getal met je kaarten. Dit wisselt na elke beurt.
NEXT: indien je twee aparte bewerkingen wilt gebruiken om op het antwoord te komen.
FINISH: een bewerking te beëindigen indien het spel het niet automatisch voor je doet.
PASS: Indien je niet kunt, vraag je een extra kaart.
RESET: indien je de bewerkingen wilt herstellen
ReSHUFFLE: indien je de oplossing of bewerking niet weet en nieuwe kaarten wilt.

Leerfunctie bij ReSHUFFLE: De computer geeft je eerst een mogelijke oplossing, zodat je hier van kunt leren en geeft je daarna nieuwe kaarten. Wil je uit het spel of opnieuw starten met je instellingen, bijvoorbeeld naar een ander level, KLIK op het logo van Cijferstorm.